Keväthuolto.


Pieni oman tyhmyyteni/huolimattomuuteni/kehtuutuksen julkistamistuokio näin kirjoittamalla. Tympii välillä olla minä.
Ajelen katsastamattomalla autolla. Ei hyvää päivää taas. Olen oikein erinomaisen taitava tässä, jättämään hommat hoitamatta. Olen suurpiirteinen ja huolimaton, fokus on AINA isoissa kokonaisuuksissa, ei "pikku" yksityiskohdissa. Se vaan tulee melko kalliiksi kun täräytän vaikkapa ratsiaan tuolla menopelillä, ylinopeutta ajaen. Talvirenkailla.

Autoillahan on kiva ajaa, kun ne toimivat, mutta niitä vaan pitäisi myös huoltaa, koska muuten ne lopettavat toimimasta... Olevinaan myös tiedän autoista perusnaista enemmän, mutta mitäpä hyötyä on ymmärtää vetävien pyörien erot tai eri koneiden tehot, kun en keskity perusasioihin. Jätän kaiken aina viime tippaan. Olen kyllä kuullut, että renkaat pitää vaihtaa ja nesteitä lisätä... tankatakin voi, toisinaan, muuten saattaa jäädä matka kesken. Siitäkin on kokemusta ja omiksi tarpeiksi... Voisikohan sitä itsensä vaihtaa fiksumpaan ja tehokkaampaan, sekä käytännöllisempään malliin? Vähä tuoreempi voisin samalla olla. Kuka perustaisi www.nettivaihtonaiset.com sivuston... :D

Nämä auton huollot ja ylläpidot ovat nyt niitä miestenjuttuja, jotka on aina hoitanut joku muu. Ei ole koskaan tarvinnut ottaa vastuuta mistään. Olen päässyt helpolla.  Nyt olisi aika aloittaa vastuunotto. Olen miettinyt kootut selitykset poliiseille kun he luultavammin pysäyttävät minut matkalla kaupunkiin. Voi pojat että niitä koottuja selityksiä riittää. Onnekseni minulla on veljenpoika. Soitin hätäapupuhelun pian 18-vuotiaalle nuorukaiselle, joka lupasi irroittaa palaneen polttimon ja lähteä motonettiin kaveriksi ostamaan uutta. Samalla hän varmaan kertoo minkälaisilla pulttijaoilla ja minkä kokoiset nuo auton renkaat ovat, kun nekin pitää ostaa ja vaihtaa. Olisi saattanut oikeasti jäädä irroittamatta se polttimo, tai ainakin olisin noitunut sen niin hyvin, ettei olisi mahtanut mitkään valot syttyä enää sen jälkeen... piruvie.

Poikani 6vee antoi aamulla takapenkiltä ohjeita, kun kuuli, ettei autoa ole katsastettu. "Sanot äiti vaan niille poliiseille, että oot justiinsa ajamassa sinne konttorille..." hah. :) "...ja muista etsiä ne kesärenkaat äkkiä, kun nastat kuluvat muuten talvirenkaista pois." Kyllä rakkaani. Onneksi mulle on kasvamassa apumiesanteroita, omiksi tarpeiksi.

Kommentit

Suositut tekstit